اپلیکیشن موبایل

4 دلیل برای داشتن اپلیکیشن برای کسب و کارهای نوپا

صاحبان مشاغل کوچک و استارت آپ ها غالباً به اشتباه معتقدند که طراحی اپلیکیشن فقط برای شرکت های بزرگ یا صنایع خاص ارزش دارد. اشتباه رایج دیگر در طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارهای نوپا این است که در وهله اول ساخت چنین برنامه های هوشمندی بسیار گران تمام خواهد شد. این طرز فکر ها باعث می شود که صاحبان کسب و کارها برای گسترش کار خود اغلب به ساخت سایت معمولی بسنده کنند.

اما واقعیت این است که تقریباً هر شغلی صرف نظر از نوع و یا اندازه، می تواند با داشتن یک اپلیکیشن موبایل سود زیادی کسب کند. باید گفت که با وجود اپلیکیشن های قدرتمند در بازار تجارت امروز، اگر برای شروع کسب و کار به فکر برنامه ریزی درست و ساخت اپ اختصاصی خود نباشید به سختی بتوانید در این بازار پر رقابت دوام بیاورید.

در ادامه مقاله چهار دلیل اصلی برای طراحی اپلیکیشن و اهمیت سرمایه گذاری در این بخش را توضیح می دهیم تا مطمئن شوید ساخت اپ موبایل بهترین راه حل برای شروع کار و راه اندازی یک استارت آپ موفق است.

1. مشتری مداری خود را با طراحی اپلیکیشن افزایش دهید. 

در حال حاضر ممکن است برای گسترش کسب و کار خود اقدام به طراحی یک سایت سنتی کرده باشید اما باید بدانید ترندهای دیجیتال مارکتینگ به طور فزاینده ای به سمت جستجو در مرورگرهای موبایل حرکت می کنند. به طور کل ترفندهای دیجیتال مارکتینگ در ساخت اپ موبایل بسیار موثرتر از دیگر روش های متداولی هستند که برای جذب مشتری بکار می روند.

تجربه نشان داده است که شرکتهایی که اقدام به طراحی اپلیکیشن و ساخت سایت های تعاملی نکرده اند به سرعت در چنین بازاری پر رقابتی شکست می خوردند. علاوه بر این ساخت اپلیکیشن های موبایل به ویژه آنهایی که به یک شبکه اجتماعی تبدیل می شوند باعث می شود طیف سنی کاربران و مخاطبان شما به شدت کاهش پیدا کرده و گسترده تر شود.

2. طراحی اپلیکیشن راهی برای تعامل بیشتر با مشتری

اپلیکیشن های موبایل به کسب و کارها این امکان را می دهند تا در در یک بازه زمانی مشخص اطلاعات ارزشمندی در مورد مکان و سایر آمارهای جمعیتی کاربران داشته باشند. این موضوع از طریق پروفایل کاربری و داده های وارد شده صورت می گیرد و تاثیر زیادی در افزایش نرخ تعامل شما با کاربر دارد. طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارها باعث می شود تا کاربران از حالت غیرفعال خارج و با تجارت شما درگیر شوند و در نهایت آنها را به یک خریدار و مشتری فعال تبدیل می کند.

3. افزایش میزان برگشت سرمایه با طراحی اپلیکیشن

یکی از نگرانی های رایج در ساخت اپ موبایل برای استارت آپ ها نبود اطمینان از توان مالی لازم و شک در امکان سرمایه گذاری در این بخش است.
آمار نشان می دهد که میانگین هزینه برای ساخت اپ موبایل کمتر از یک درصد درآمد حاصل از مشاغل است. در ابتدا ممکن است هزینه های لازم برای توسعه و طراحی اپلیکیشن دلهره آور به نظر برسند اما در مقایسه با برندسازی محصول و افزایش نرخ فروش در مدتی کوتاه این شک و ترس ها از بین خواهند رفت.

4. طراحی اپلیکیشن تضمینی برای تبلیغات موثر محصولات و خدمات

تحقیقات بازاریابی نشان داده است که مشتریان شرکت هایی را که اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل کرده اند، قابل اعتماد تر و مثبت تر تصور می کنند. ساخت اپلیکیشن می تواند تجارت شما را متمایز کرده و در ایجاد روابط و تعامل بیشتر با مشتریان موثر باشد.

یک اپلیکیشن همچنین می تواند با تبلیغ موثر برند و یا برندسازی، به شما در ارائه محصولات و خدمات و همچنین هدایت فروش کمک کند. به عنوان مثال، اگر صاحب فروشگاه لباس هستید می تواند در ساخت اپ خود از این ایده استفاده کنید که با توجه به موقعیت مکانی کاربر برای او پیشنهادات و تخفیفات ویژه ای ارسال کنید. با این راهکار کاربران نزدیک به فروشگاه را تشویق می کنید تا پیاده به فروشگاه سر بزنند و از خدمات ویژه بهره مند شوند.

اگر هنوز هم در مورد این که چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسید و اینکه آیا اپلیکیشن موبایل ارزش هزینه و سرمایه گذاری دارد، شک دارید برای اطمینان بیشتر قبل از انجام هرگونه سرمایه گذاری اصلی، اقدام به ساخت نمونه آزمایشی اپلیکیشن کنید. اولین طرح از اپلیکیشن را به عنوان نمونه اولیه یا پروتوتایپ که فقط ویژگی های کاربردی و ارزشمند را دارد به بازار ارائه دهید. اگر نسخه آزمایشی اپلیکیشن در بخش بازار و جذب کاربر عملکرد خوبی نشان داد، می توانید در ورژن های بعدی شروع به اضافه کردن امکانات و ویژگی های بیشتری کنید و اپلیکیشن استارت آپی خود را ارتقا دهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *